Uppfödarnas sida

AleVeterinären vill skapa ett bra samarbete med uppfödarna. Vi har själva mångårig erfarenhet av uppfödning av hundar och delar gärna med oss av den. Vi kan erbjuda dräktighetsundersökning med ultraljud/röntgen, besiktning/märkning/vaccinering av valp/kattungekullar.

Valp/kattungekullar

Är du uppfödare som har en hel kull som du behöver besiktiga, id-märka och vaccinera så har vi möjlighet att ordna tider för detta

Prisexempel

– Besiktning, märkning och vaccinering av valp/kattungekullar – 695:- per valp/kattunge
– Dräktighetsundersökning med ultraljud – 695:-
– Dräktighetsundersökning med röntgen – 650:-

Du som är uppfödare av raser som omfattas av SKK:s hälsoprogram avseende höftledsdysplasi, armbågsledsdysplasi samt artroser i knäleder kan boka tid för enskilda hundar, såväl som för hela kullar, och få röntgenundersökningarna gjorda hos oss av erfaren personal.

Du vet väl att du alltid har rabatt när du kommer med fler hundar! På de flesta av våra profylaktiska åtgärder såsom vaccination, röntgen till SKK och borttagning av tandsten (PTR) så är priset alltid lägre fr.o.m. det andra djuret.
På borttagning av tandsten(PTR) sänker vi t.ex. priset med 25 % fr.o.m. det andra djuret.

Vi ombesörjer även provtagning för DNA-tester av olika ärftliga sjukdomar, kontakta oss för ytterligare information.

De uppfödare som går hos oss har möjlighet att få ett journummer när det drar ihop sig till förlossning. På det sättet kan vi ställa upp med rådgivning och hjälp om det skulle behövas under tider då kliniken normalt inte är öppen.
Vi har även full utrustning och välutbildad personal för att kunna ta hand om dig, din tik/katta och hennes valpar/ungar i samband med kejsarsnitt.

Vår butik erbjuder olika produkter som kan behövas som stöd under uppfödningen av din kull. Mjölkersättning och olika typer av foder. Fråga oss gärna så ger vi tips och information.